Nieuwsbrief

Augustus alweer en het Nederlandse weer zorgt nog steeds voor afwisseling in de tuin. Maar we zijn er nog niet helemaal: door corona toch nog 2 afgelastingen, maar er zijn wel weer lessen Bloem & Design gepland en het lijkt erop dat die wel doorgaan en er zijn nog enkele plaatsen open: dus geef je nog snel even op. Verder bekijken we weer tuinfoto's en natuurlijk kunnen we altijd terecht op de site van Groei & Bloei Zoetermeer met allerlei tuinwetenswaardigheden. Ik kwam nog een andere site tegen: www.tuindingen.nl die ook wel leuk is om te bekijken.

Excursie Salland gaat niet door

Helaas moeten we u meedelen dat onze excursie naar Salland dit jaar niet doorgaat. Corona is duidelijk nog niet helemaal weg, want naast onze bestuursleden waren er maar 5 andere leden die het aandurfden. We gaan ervan uit dat het er ooit nog van zal komen maar eerst zullen we de mensen die hebben betaald hun geld terugstorten.

Bloem & Design

Door Corona zijn er al meer dan een jaar geen bloemschiklessen geweest maar we hopen in september weer te kunnen starten met een nieuw seizoen Bloem & Design.

De lessen zijn altijd op dinsdagavond van 19.30 tot ca. 22.00 uur.

De groep is de afgelopen jaren heel divers geworden, van mensen met veel ervaring tot beginnelingen, maar stuk voor stuk creatieve mensen die zichzelf en elkaar uitdagen tot het maken van mooi en vaak verrassend bloemwerk.

We leren niet alleen van de leraar maar ook veel van elkaar.

Schroom niet om u op te geven, ook met weinig ervaring van harte welkom.

Er wordt gewerkt naar een thema/opdracht. Materialen en ondergronden moet men zelf meenemen.

Er zijn nu 4 lessen gepland in het najaar/winter. Kosten 60€ voor leden en 80€ voor niet-leden. De data zijn 14 september, 12 oktober, 9 november en 14 december.

De lessen vinden plaats in het Terracollege, Huizingsbrinkweg 9 Emmen.

Als u nog vragen heeft of u aan wilt melden kan dit bij de waarnemend bloemschikcoordinator, Imke Boelema. Email : imkeboelema@gmail.com / tel 0591-616239.

De aanmelding is definitief als het geld is overgemaakt (zie Algemene aanmeldingsprocedure)

Open Tuinen Carrousel

Op 14 en 15 augustus zijn de tuinen open van de afdeling Roden en Zuidlaren. U kunt de tuinen bezichtigen van 10.30-17.00 uur. Het is altijd weer verrassend om een kijkje te gaan nemen in iemand anders zijn/ haar tuin. Je doet ideeën op en er ontstaan vaak leuke gesprekken.

Zie voor verdere informatie en de deelnemers op onderstaande website.

Tuin familie Mol

Festival Gardenista verplaatst naar 2022

De organisatie van Gardenista heeft besloten het groene festival te verplaatsen naar mei 2022. Vanwege de aanhoudende onzekerheid rondom het coronavirus wordt het evenement uitgesteld naar volgend jaar. Gardenista zou van 22 t/m 26 september plaatsvinden op Buitenplaats den Alerdinck. Het evenement trekt duizenden bezoekers van alle leeftijden uit het hele land en daarbuiten.

“Het is een enorme teleurstelling voor alle betrokkenen, exposanten en de deelnemers aan onze wedstrijden en de vele vrijwilligers die dit festival mogelijk maken” aldus Wilma Walenberg van het landelijk bestuur Groei & Bloei. “In 2022 bestaat KMTP/Groei & Bloei 150 jaar, dus we gaan er alles aan doen om Gardenista dan een extra feestelijke tint te geven”. De volgende editie van het groene festival Gardenista staat gepland voor 25 t/m 29 mei 2022.

Tuin familie Deekens

Opnieuw ben ik op bezoek geweest in de tuin van de familie Deekens om de ontwikkeling van hun pas aangelegde tuin mee te maken. Het resultaat ziet u bij de foto's op de website.