Nieuwsbrief februari 2021

Ook een minder goed jaar gaat voorbij en we zijn hoopvol gestemd voor 2021. Zoals u in onze halfjaarbrochure hebt kunnen lezen, hebben we inmiddels wel nieuwe afspraken voor lezingen en excursies gemaakt voor het nieuwe jaar, maar het is nog onzeker of die allemaal door kunnen gaan. Wij zullen U hiervan tijdig op de hoogte stellen. Houdt u in elk geval onze website in de gaten.

We blijven optimistisch en hebben inmiddels allerlei nieuwe plannen voor onze eigen tuin gemaakt. Bovendien wonen we in een mooie provincie met veel natuurterreinen waar het goed toeven is, zoals in het Schapenpark te Odoorn, waar onderstaande foto is gemaakt.

Ledenvergadering & lezing Jan Mansens

Zoals u waarschijnlijk al had verwacht hebben wij besloten om de ledenvergadering in februari niet door te laten gaan en deze te verschuiven naar het najaar. We zullen wel de kascommissie vragen om binnenkort de financien te komen controleren. Ook de lezing door de heer Mansens vervalt.

Nader bericht hierover volgt. Wij raden u aan om de website in de gaten te houden.

Excursie Sneeuwklokjestuin

Op 27 februari a.s. staat een excursie naar de City Channel Garden van Lida Lourens in Stadskanaal op het programma, maar in verband met de strengere coronamaatregelen kan ook deze excursie niet doorgaan. U kunt alleen nog even van het mooie plaatje genieten.

Landelijk Open Tuinen Weekend en Open Tuinen Carrousel Drenthe

Helaas kon in 2020 het Landelijk Open Tuinen weekend en De Open Tuinen Carrousel niet doorgaan. Maar we zijn optimistisch en hebben de planning voor de weekenden vastgelegd en nu maar hopen dat het dit jaar wel door kan gaan. Uw tuin hoeft niet groot te zijn om mee te doen, elke tuin heeft zijn  eigen charme. Het is heerlijk om uw tuinplezier met anderen te delen. Hoe meer open tuinen, hoe meer tuinplezier!!. Onze afdeling is het eerste aan de beurt op 15 en 16 mei. Alle afdelingen mogen meedoen met het landelijk Open Tuinen weekend. U kunt zelf kiezen op welke dag(en) u de tuin wilt openstellen.

Het schema voor 2021 ziet er als volgt uit:

• 15 en 16 mei: Coevorden en Emmen
  • 19 en 20 juni: Landelijk Open Tuinen weekend
  • 10 en 11 juli: Hoogeveen en Meppel
  • 14 en 15 augustus: Roden en Zuidlaren
  • 11 en 12 september: Assen en Beilen

Stuur je aanmelding, vóór vrijdag 19 februari, naar info@emmen.groei.nl met vermelding van je adres, evt. naam van de tuin en telefoonnummer. Geef ook duidelijk aan welke dag(en) je de tuin openstelt. De beschrijving van de tuin + max. 4 foto’s moeten vóór 1 april binnen zijn. Deze worden dan op de site  www.opentuinencarrouseldrenthe.nl geplaatst.

We hopen weer op een groot aantal deelnemende tuinen!!

Welkom nieuwe leden

We zijn blij  weer een aantal nieuwe leden bij onze vereniging te mogen verwelkomen:

mw. J. Snippe te Klazienaveen

Mw.J.A.M. Lambregts te Meppen

Mw.H.M.L. Klootwijk te Erica

Hopelijk mogen we elkaar binnenkort ontmoeten op een van onze verenigingsactiviteiten.