Foto: Tuin Fortmond Olst

We kunnen weer heerlijk genieten van de zomer. Vooral de rozen gedijen goed bij een nat voorjaar en vervolgens enkele weken met overvloedige zonneschijn. Maar ook nu krijgen we af en toe nog wat regen, dat houdt de tuin goed in evenwicht en onszelf in beweging.

En eindelijk is het dan zover: we mogen weer samen op stap: de excursie naar Salland staat gepland op zaterdag 14 augustus a.s. Geeft u zich snel op hiervoor! Leden die zich voor 10 juli opgeven hebben voorrang. Tot uiterlijk 30 juli kan iedereen (ook niet-leden) zich opgeven. Maar eerst is op 11 en 12 juli de Open Tuinen Carrousel Drenthe aan de beurt. Verder laten we u weer een nieuwe tuin zien die pas is aangelegd. Later deze zomer zullen we nog eens een vervolgreportage maken, zodat u het verschil kunt zien.

We hopen dat alles goed gaat en dat wij niet weer met een nieuwe coronagolf te maken krijgen, zodat we ons programma weer om moeten gooien. Wij houden u hiervan in elk geval zo spoedig mogelijk op de hoogte door middel van onze nieuwsbrief.

Excursie Salland

Op 14 augustus a.s. gaan wij naar Salland!

In het kort nog even het definitieve programma:

1. De Tuin van Fortmond,  Olst
  2. De Tuin van Nynke Atsma,  Luttenberg
  3. Hof van Eigenaardigheden,  Raalte
  4. De Grassentuin en D.G. Kwekerij Daarlerveen.

Nadere informatie over deze tuinen vindt u op onze website.

Deze excursie is toegankelijk voor leden en niet-leden. Leden die zich voor 10 juli a.s. opgeven krijgen voorrang. Als er daarna nog plaats is in de bus, kan iedereen zich nog tot uiterlijk 30 juli a.s. opgeven. Wie het eerst komt, eerst maalt.

Prijs voor leden van de afdeling Emmen (en echtgenoten/partners en minderjarige inwonende kinderen) is € 30,-. Overige deelnemers betalen € 55,-.

Opgave is definitief door betaling op het rekeningnummer van Groei & Bloei Emmen NL75 RABO 0104 3385 98 t.n.v. KMPT afdeling Emmen voor 30 juli 2021.

Verzamelen om 7.45 uur. De bus vertrekt om stipt 8.00 uur vanaf parkeerplaats nieuwe Terracollege,  Huizingsbrinkweg 9 Emmen.

Terug in Emmen omstreeks 18.15 uur.

In de nieuwsbrief van augustus a.s. krijgt u van ons de laatste informatie over de excursie naar Salland. Bij onvoldoende deelname zal de excursie niet doorgaan.

Open Tuinen Carrousel 11 en 12 juli 2021

Foto: Hoofdmeesterstuin Emmer-Compascuum

Van onze afdeling doen dit jaar 4 tuinen mee. De tuinen zijn open van 10.30-17.00 uur.

Naam van de tuin

7881 PA

Emmer-Compascuüm

X

Wil je een bezoek brengen aan de tuinen van de afdelingen Coevorden, Hoogeveen en Meppel kijk dan voor de deelnemers op www.opentuinencarrouseldrenthe.nl

De tuin van de familie Deekens in Exloo

Af en toe zapp ik op de tv langs het programma:  weer verliefd op je huis. Vooral het laatste deel kijk ik dan even. De bewoners komen in hun opgeknapte kamer en de OMG’s zijn niet van de lucht. Ze laten wat voor en na opnames zien, de kamer is echt gemoderniseerd. Soms veel logischer en mooier vormgegeven, maar met bijna standaard een hoekbank en familieportretten aan de wand. En natuurlijk in deze tijd veel aardetinten en natuurlijke materialen. Trendy dus. Waar gaat dit over? Kijk op de website en bekijk de foto's.

Ik ben benieuwd hoe de tuin er over een paar jaar uit ziet en ik voorspel dat ze de voortuin in dezelfde stijl gaan veranderen. Wij gaan in elk geval binnenkort nog eens kijken hoe de planten zich hebben ontwikkeld en houden u hiervan op de hoogte op de fotoreportage op de website.

Zo wordt het meer één geheel en is het dorp Exloo een parel rijker geworden.

Margreet.

Groei & Bloei OpentuinTV weer van start!

Hoewel er al een flink aantal afdelingen open tuinen heeft dit jaar, zijn we nog niet helemaal terug bij het 'oude normaal'. Daarom gaan we door met online Groei & Bloei OpentuinTV! We laten mooie, gezellige en bijzondere tuinen van Groei & Bloeiers zien. Kijk en geniet met ons mee.

We starten dit keer met de tuin van Marianne de Gier in Maarssen. Een tuin van een echte plantenliefhebber; vol met planten en een nog vollere kas waar Marianne helemaal losgaat met zaaien en stekken! Telkens als er een nieuwe film online staat vind je die op de Groei & Bloei OpentuinTV pagina. Houd ook onze socials in de gaten, want ook daar komen de nieuwste films voorbij!

Welkom nieuwe leden

We mochten weer 2 nieuwe leden verwelkomen bij onze vereniging:

Dhr. K. Santing Emmer-Compascuum

mw.K. Jansen-Damen Emmen

We hopen u binnenkort te ontmoeten op een van onze verenigingsactiviteiten.