Nieuwsbrief maart 2021

We leven alweer in de maand maart. Hebben nog heel even kunnen genieten van een ouderwetse Hollandse winter en krijgen waarschijnlijk nog een paar koude nachten voordat we ons weer met volle energie op onze eigen tuin kunnen storten, maar de sneeuwklokjes en andere vrolijke voorjaarsbloeiers laten zich hierdoor niet weerleiden. We hebben inmiddels nieuwe plannen gemaakt voor onze tuin, onze zaden besteld en de eerste zaadjes alweer geplant. Het laatste stukje snoeiwerk kan beginnen; Jolande heeft haar kornoeljes gesnoeid en biedt dit snoeisel aan voor de bloemschikkers onder ons. Het resultaat mag weer op de website. Even een foto naar webemmengroei@gmail.com. Van Esther de Roo kreeg ik een link naar een organisatie die samen met u bomen wil gaan planten. Een prima initiatief waarmee we onze wereld ook een beetje groener kunnen maken!

Maar voorlopig zullen we het nog wel in ons eentje moeten doen in onze eigen tuin. Helaas zijn we genoodzaakt vanwege corona om weer een aantal activiteiten te laten vervallen.

Als u zelf iets aan te bieden of te melden hebt in deze nieuwsbrief dan kunt u dit  voor 1 april (geen grap!) mailen naar webemmengroei@gmail.com.

Activiteiten maart/april

Vanwege de coronamaatregelen kan de lezing van de heer Graveland over Rhododendrons op 17 maart helaas niet doorgaan. Ook de Paasworkshop die op 27 maart gepland stond, zal komen te vervallen (maar u kunt nog kornoeljetakken bij Jolande Schoemaker halen om met uw eigen creativiteit een mooi Paasstuk te maken).

Over de ruilbeurs van 10 april a.s. hebben we nog geen besluit genomen. Dit zal in elk geval in de volgende nieuwsbrief worden opgenomen, maar ook zo snel mogelijk op de website bekend worden gemaakt.

Kornoelje takken

Beste leden,

Het afgelopen weekend hebben we onze kornoeljes gesnoeid. Dat levert veel mooi gekleurde takken op die heel geschikt zijn voor het maken van bloemstukjes. Ik heb in de aanbieding:

Cornus sanguinea (intens rood)

Cornus flaviramea (geelgroen)

Van de gele hebben we heel veel, van de rode wat minder.

Wie belangstelling heeft kan de takken gratis komen halen tot 14 maart a.s.. Daarna gaan ze in de compost.

Graag even een telefoontje of e-mail vooraf, zodat we een tijd kunnen afspreken.

Jolande Schoemaker, Vastenow 154, 7885AP Nieuw-Dordrecht

e-mail: jolande@schoemakerconsultancy.com

tel: 06-53614884 of 0591-390407

Voorjaarsactie Groei & Bloei, vanaf nu t/m 19 mei

Kent u mensen in uw omgeving die plezier hebben in tuineren en die het wel leuk vinden om dit in clubverband te gaan doen, maar nog geen lid zijn van Groei & Bloei, dan kunnen ze nu gebruik maken van onderstaande actie.

Nieuwe leden die zich via een email naar Groei & Bloei Emmen ( info@emmen.groei.nl) opgeven voor een abonnement ontvangen een cadeau (de Felco 14 snoeischaar ter waarde van € 52,-) EN korting. Zij betalen voor de rest van het jaar 2021 nog:

· met het maartnummer (actie t/m 17 maart, betalen vanaf april): € 43,95 i.p.v. € 59,-; een korting van ruim € 15,-
· met het aprilnummer (18 maart t/m 21 april, betalen vanaf mei): € 38,95 i.p.v. € 52,-; een korting van ruim € 13,-
· met het meinummer (22 april t/m 19 mei, betalen vanaf juni): € 32,95 i.p.v. € 44,-; een korting van ruim € 11,-

Zegt het voort.

Welkom nieuwe leden

We mogen weer een aantal nieuwe leden verwelkomen bij onze vereniging:

Mw. W.S.C. Heederik-Sonneveldt te Zweeloo

mw.M. Stadman te Nieuw Amsterdam

mw.A.G. Rietveld te Nieuw-Dordrecht

Welkom en hopelijk mogen we elkaar binnenkort ontmoeten.