Nieuwsbrief juli 2022

gewone oeverlibel (links vrouwtje, rechts mannetje)

Juli is een heerlijke zomermaand. Na een zeer geslaagde excursie naar Salland waar we hebben genoten van  prachtige tuinen is onze eigen tuin nu weer aan de beurt. Bessen en frambozen plukken onder het gekwaak van de kikkers in de vijver en de eerste groente oogsten. Maar na een regenbui is het weer even hard werken: zo'n bui is een zegen voor de tuin na dagen van droogte, maar betekent ook dat we weer heel wat avonden slakken moeten verzamelen en onkruid verwijderen.

Komend weekend hoeven we niet ver om te genieten van een aantal prachtige tuinen:  Emmen en Coevorden openen hun tuinen.

Voor tips en trucs over tuinieren kunt u zoals altijd terecht op de website van Groei en Bloei. Hier kunt u zich ook maandelijks abonneren op hun nieuwsbrief.

Open tuinen Emmen en Coevorden

Op 9 en 10 juli a.s. is het de beurt aan de regio Emmen en Coevorden om de tuinen open te gooien. Op deze  dagen zullen de tuinen (gratis) geopend zijn van 10.30 tot 17.00 uur. Welke tuinen dit zijn vindt u met een korte beschrijving op de website van het Open Tuinen Carrousel Drenthe.

Op 13 en 14 augustus zijn Hoogeveen en Meppel aan de beurt en tenslotte 10 en 11 september kunt u de tuinen van Roden en Zuidlaren bewonderen.

Moestuinierders gezocht

Sinds kort hebben we een aparte rubriek op de website over onze moestuin. Jolande, Margreet en ik zoeken nog mede-moestuinierders die hun ervaringen op de site willen delen met ons en misschien kunnen we nog wat meer leden enthousiast maken over de moestuin. Jolande is zelfs een cursus moestuinieren aan het voorbereiden, maar daarover later meer.

Wij zijn ontzettend benieuwd hoe uw moestuin eruit ziet, dus schroom niet en stuur uw verhaal (mag met foto's) naar webemmengroei@gmail.com, dan krijgt u een eigen plaatsje op onze website.

Open tuindagen Pluktuin Klazienaveen

De Pluktuin Klazienaveen houdt op de volgende weekenden open tuindag:

* 30 en 31 juli: plukweekend

*  27 en 28 augustus: plukweekend

* 24 en 25 september: smul-en plukweekend

Pluktuin Klazienaveen, Derksweg t.o. nr. 54, 7891 PM Klazienaveen

Tijdens de open tuindagen zijn we open van 10.30 - 17.00 uur.

We mogen weer 2 nieuwe leden verwelkomen:  I. de Jong en C.J.M. van der Zanden. Binnenkort hopen we nader kennis met u te maken tijdens een van onze verenigingsactiviteiten.