Nieuwsbrief maart 2022

Maart roert zijn staart. Wat het weer betreft kan het nog alle kanten op, maar de optimisten onder ons gaan er nu toch van uit dat we het ergste hebben gehad met die enorme stormen van de afgelopen tijd. We richten ons nu op de lente met haar prachtige voorjaarsbloemen.

Helaas was het aantal aanmeldingen voor de excursie naar Oostwold te gering zodat we moesten besluiten om deze niet door te laten gaan. Maar er is hoop voor de toekomst, want het lijkt er toch op dat het coronavirus ons voorlopig met rust laat, zodat we onze lezingen en excursies zonder al te veel belemmeringen kunnen laten doorgaan. Wij hopen dan ook dat we velen van u op de algemene ledenvergadering op 16 maart  mogen ontmoeten (alleen voor leden). Na deze vergadering zal Jolande ons laten zie hoe je een kale akker kunt omtoveren tot een prachtige tuin! Misschien ook de moeite waard voor uw buren, vrienden en kennissen die nog moeten beginnen met hun tuin. Zie verder in deze nieuwsbrief meer hierover.

Als u zelf liever met de handen wilt werken, dan kunt u zich ook nog opgeven voor onze paasworkshop. Ook voor niet-leden!

Voor tuintips en trucs kunt u natuurlijk ook altijd terecht op de website van Groei en Bloei. Hier kunt u zich ook maandelijks abonneren op hun nieuwsbrief. Of ga tuinen kijken op  de Groei & Bloei OpentuinTV pagina. Ook de moeite waard.

We houden rekening met elkaar want het coronavirus is nog niet weg, maar gaan elkaar wel weer wat meer zien dit jaar!

Open Tuinen Carrrousel Drenthe

U kunt uw tuin nog opgeven voor het Open Tuinen Carrousel Drenthe tot 12 maart a.s. Klik hier voor meer informatie.

Algemene ledenvergadering 2022

We nodigen u uit voor de algemene ledenvergadering 2022 KMTP afdeling Emmen

1. Opening
  2. Vaststelling agenda
  3. Notulen 17 februari 2021
  4. Mededelingen
  5. Sociaal jaarverslag 2021
  6. Financieel jaarverslag 2021
  7. Verslag kascontrolecommissie, decharge penningmeester voor 2021
  8. Benoeming nieuwe kascommissie 2022
  9. Begroting 2022
  10. Samenstelling bestuur: * voorzitter/waarnemend bloemschikcoordinator: Imke Boelema * secretaris: Jannie Veldman * penningmeester/webmaster: Martha Hazenberg * algemeen bestuursleden: - Geke Wouda - Margreet Mulder - Paul Koopman-Nijmeijer.
    1. Secretaris Jannie Veldman is aftredend. Als nieuwe secretaris wordt voorgesteld Paul Koopman-Nijmeijer.
    2. Er is een vacature voor een algemeen bestuurslid en nog steeds voor een bloemschikcoordinator.

11. Open Tuinen Carrousel / Landelijk Open Tuinen Weekend

12. Rondvraag

13. Sluiting.

Datum: 16 maart 2022

Locatie: AOC Terra, Huizingsbrinkweg 9, Emmen

Tijdstip: 19.30 - 20.30 uur

Toegang: alleen voor leden afd. Emmen

Aansluitend een lezing door Jolande Schoemaker over de ontwikkeling van haar tuin.

Wordt vrijwilliger bij Gardenista

Wat vragen wij van jou?

Bij de opbouw en de afbouw van het festival help je mee om het terrein in te richten of juist weer schoon op te leveren. Tijdens het festival bemens je de informatiebalie, kassa, bent gastvrouw of gastheer of waak over de aankopen van onze bezoekers. Dit is maar een greep uit de werkzaamheden. En dat allemaal op de fantastische buitenplaats Den Alerdinck die wordt omgetoverd tot een kleurrijk groen festivalterrein.

Waarom vrijwilliger worden tijdens Gardenista?

• Als vrijwilliger van Gardenista werk je een of meerdere dagen in een team van enthousiaste mensen die allemaal passie hebben voor groen!
  • Iedereen heeft zijn eigen talent en dat mag gezien worden. Je kunt je opgeven voor specifieke werkzaamheden zoals het opbouwen van het terrein, gastheer/vrouw, etc.
  • Per dag krijg je een vergoeding van 25,- en uiteraard zorgen we voor koffie en lunch!
  • Kom je van ver? Dan zijn er leuke en betaalbare campings en hotels in de buurt. Maak er een gezellig weekend van rondom Gardenista en Zwolle!

Vind jij het leuk om mee te helpen om van Gardenista een prachtig festival te maken? Hou je van aanpakken en ben je klantvriendelijk? Meld je dan aan als vrijwilliger. Kijk op Gardenista.nl/vrijwilligers.

Doe mee aan één van de Gardenista competities!

Gardenista 2022 komt er aan! Dit jaar zijn er maar liefst 4 competities waar je met jouw kennis, kunde en enthousiasme aan kunt deelnemen. Er zijn competities op het gebied van:

• Bloemschikken
  • Inspiratietuinen
  • Postzegeltuinen
  • Kwekerscompetitie

Ben je een enthousiaste bloemstylist (student, amateur of professional)? Een fanatieke (hobby)kweker? Of ontwerp je tuinen als hobby of voor je werk? Toon jouw talent tijdens Gardenista en inspireer duizenden bezoekers met jouw ontwerp of creatie!

De meeste competities worden beoordeeld door een vakkundige jury en er is een publieksprijs. Iedere bezoeker kan een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete postzegeltuin, bloemarrangement en plant.

Wil je meer weten over de competities of je aanmelden? Kijk dan op Gardenista.nl of neem contact op via jongeneel@gardenista.nl.