Nieuwsbrief maart 2023

De dagen worden langer en we gaan de lente alweer tegemoet!

We hebben de eerste les van onze moestuincursus gehad, de workshop snoeien doet groeien en bloeien gaat binnenkort beginnen (u kunt zich hiervoor nog opgeven!) en als u zich nog wilt opgeven voor de paasworkshop, dan kan dat ook nog!  En op 22 april a.s. staat onze ruilbeurs op het programma. Zet u alvast uw plantjes klaar. Ook uw buurvrouw/man of vriend(in) is welkom.

Hebt u zelf ideeen voor nieuwe activiteiten, wilt u advies van een andere tuinliefhebber of hebt u iets anders te melden, dan horen we dat graag van u op info@emmen.groei.nl. Op dit emailadres kunt u zich ook aanmelden als nieuw bestuurslid.

En wilt u uw tuin graag voorstellen op onze website of hebt u een mooie foto om in april bovenaan deze nieuwsbrief te plaatsen dan houden we ons aanbevolen: webemmengroei@gmail.com.

Zoekt u advies voor uw tuinwerkzaamheden: voor de laatste informatie over tuinieren kunt u zoals altijd terecht op de landelijke website van Groei en Bloei (klik hier). Hier kunt u zich ook abonneren op hun maandelijkse nieuwsbrief.

Paasworkshop 1 april

Op zaterdagochtend 1 april kunt u weer deelnemen aan onze voorjaars/paasworkshop. Er wordt voor een voorbeeldstuk gezorgd en voor alle materialen. Er is begeleiding aanwezig die u op weg helpt en advies kan geven.
Net als onze kerstworkshop is het een hele gezellige ochtend met een mooi stuk om thuis nog van na te genieten.

De workshop gaat door met een minimum van 10 deelnemers. Het maximum aantal is 15.

Op dit moment hebben nog maar 7 aanmeldingen, dus meld u nog aan voor 10 maart a.s. want dan kan de workshop doorgaan!

Plaats: AOC Terra, Huizingsbrinkweg 9, Emmen
Tijd: 10.00 - 12.00 uur
Zaal open: 15 minuten voor aanvang
Kosten: € 25 (leden)  € 27,50 (niet-leden) incl. materialen en koek/thee met wat lekkers

Opgave: uiterlijk 10 maart 2023   -  zie Aanmelding activiteiten

Workshop Snoeien doet groeien en bloeien door Gerrit Gussinklo

Op woensdag 8 april vindt de theorieles van onze snoeicursus plaats. Als u zich voor woensdag opgeeft, dan kunt u nog meedoen. Aanstaande zaterdag wordt e.e.a. in praktijk gebracht.

Meer informatie vindt u op de website (klik hier).

ACTIVITEITEN ANDERE AFDELINGEN

Assen

Do. 9 maart - 20.00 uur - Lezing De jungle tuin door Philip Oostenbrink in de Bosrandzaal Duurzaamheidscentrum, Bosrand 2, Assen. Meer informatie vindt u op de agenda van de website van de afdeling Assen (klik hier).

Beilen

Woensdag 29 maart - lezing Brian Kabbes over planten vermeerderen. Plaats: Valkenhof in Beilen. Meer informatie vindt u de website van de afdeling Beilen (klik hier).

Coevorden

Op za. 1 april vanaf 9.30 uur verzorgd Petra Zwart uit Dalen een Paasworkshop in de Boerhoorn te Dalerveen.  Meer informatie vindt u op de website van de afdeling Coevorden (klik hier).

Hoogeveen

22 maart 2023 - Lezing Lambert Seijens van de Tuinen van Weldadigheid in Veenhuizen komt vertellen over ongekende groentes. Plaats: Herman Bavinkhuis, Stoekeplein 4, Hoogeveen. Meer informatie vindt u op de website van Groei en Bloei Hoogeveen (klik hier).

Meppel

Za.11 maart - 14.30 uur - Lezing Romke van der Kaa op het Schrijversfestival in de Maartjestuin in Eesveen; Romke van de Kaa tuiniert en woont op het landgoed Hof te Dieren. Hij genoot zijn tuinopleiding in Engeland en leerde zowel kweken als schrijven in dienst van tuinier en schrijver Christopher Lloyd. Velen van ons kennen hem van zijn boeken.
Maartjestuin, Eesveen  Entree € 10,00 pp
Online Reserverenhttps://www.schrijversfestival.com/programma/romke-van-kee/

Roden

25-3-2023 14.00 uur - Bloemschikdemonstratie door Falco Wolters met Pasen en Lente als onderwerp in het Dorpshuis te Nieuw-Roden. Meer informatie vindt u op de website van Groei & Bloei Roden. (klik hier).

We mogen weer drie nieuwe leden welkom heten: mevrouw Dijk-Kuipers, mevrouw Bianca Lubbers en de heer Hans Leutscher. Binnenkort hopen we nader met u kennis te maken tijdens een van onze verenigingsactiviteiten.