Nieuwsbrief november 2021

De werkzaamheden in de tuin nemen af en we kunnen weer genieten van de prachtige herfstkleuren! Ook de appels en peren kunnen verwerkt worden en de laatste frambozen zijn nu extra lekker. De bladeren vallen van de bomen en ondertussen maken we weer plannen voor het volgend jaar. Hoe kunnen we onze tuin nog groener maken?  Laat u ook uw bladblazer in de schuur liggen? Ook goed voor uw conditie.

We hebben weer een interessante lezing voor u en natuurlijk kunt u weer terecht op de website van Groei & Bloei voor nog meer tips voor uw tuin.

17 november: lezing bijzondere planten, heesters en bomen door Wiecher Huisman

"Het is belangrijk dat in alle tuinen alle seizoenen optimaal tot hun recht komen". We mochten zijn tuin inmiddels bewonderen. Nu gaat hij ons vertellen hoe hij probeert karakteristieke planten van de gematigde streken in zijn projecten te gebruiken.

Wij vragen u wel uw QR-code te tonen bij de ingang.

Vacature secretaris

Na 4 jaren van trouwe dienst als secretaris van onze vereniging heeft Jannie Veldman besloten te stoppen. Daarom zoeken wij per februari a.s. een nieuwe secretaris. Lijkt het u leuk om de vereniging mee te helpen besturen, laat het ons dan weten. U kunt een email sturen naar info@emmen.groei.nl of u spreekt een van ons hierover gewoon even aan voor meer informatie. Wij heten u alvast welkom.

Nog even corona...

Voorlopig blijven we gewoon rekening met elkaar houden en volgen de coronaregels. Als de coronaregels niet veranderen, hoeft men zich niet aan te melden voor een lezing.

Kijk mee! Drive-Thru bloemschikken

Op zondag 31 oktober hebben bijna 30 bloemschikkers uit de diverse hoeken van Nederland hun Halloween arrangement gepresenteerd aan een vakkundige jury. Er werd gewerkt volgens een drive-thru concept en dat houdt in dat er elke 50 minuten 5 nieuwe arrangementen te zien zijn.

Om familie, vrienden en geïnteresseerden mee te laten kijken met dit evenement is er een livestream op YouTube ZNK Bloemschikken G&B. We willen het evenement zo dicht mogelijk bij de kijkers laten komen middels close-ups van de arrangementen, interviews met deelnemers en de jury, en tevens een sfeerimpressie van het gehele evenement bieden.

Maar ook op Facebook en Instagram zullen we middels video en foto's bloemschikliefhebbers inspireren.

Kerstdemonstratie

Weer mochten in oktober 2 nieuwe leden noteren. Vanwege de privacyregels mogen we geen adressen publiceren, maar we hopen binnenkort op een van onze verenigingsavonden nader met u kennis te maken. U krijgt deze nieuwsbrief toegestuurd per email. Wenst u deze in de toekomst niet meer te ontvangen, dan kunt u zich afmelden.