Nieuwsbrief november 2023

Het is weer tijd voor het netjes maken van onze tuin, de blaadjes beginnen te vallen. Natuurlijk verwijdert u deze niet met een bladblazer, maar met behulp van bijvoorbeeld een riek en brengt deze vervolgens naar de composthoop. U kunt ook hier en daar een hoopje achterlaten als schuilplaats voor de egel. Dit vinden de wormen en insecten ook heel fijn.

De tweede cursusavond van Bloem & Design heeft weer mooie resultaten opgeleverd (klik hier). U kunt zich nog opgeven voor de 3 lessen in 2024 (klik hier).

Na onze ruilbeurs waar weer veel enthousiaste tuinierders hun overtollige plantjes aanboden en een kleurrijke lezing van Alie Stoffers waar u hebt kunnen zien hoe uw border er volgend jaar kan gaan uitzien, gaan we eerst bloemschikken.

Bloemschikken: kerstworkshop

Op zaterdag 16 december hebben we weer onze jaarlijkse kerstbloemschikochtend.
Wij zorgen voor groen, bloemen en oasis. U neemt zelf alleen uw ondergrond(en) mee, eventuele kerstballen en kaarsen.

Er is deskundige begeleiding aanwezig, zodat ook mensen zonder ervaring iets moois kunnen maken.
Het is altijd een gezellige ochtend waarna iedereen met 1 of meer mooie stukken naar huis gaat.

De workshop gaat door met een minimum van 10 deelnemers. Het maximum aantal is 15.
De workshop wordt gegeven door Imke Boelema en Kitty Eshuis-Lieberom.

Datum: 16 december 2023

Locatie: AOC Terra, Huizingsbrinkweg 9, Emmen

Tijdstip: 10.00 - 12.00 uur

Inloop: 15 minuten voor aanvang

Opgave: voor 2 december 2023 (zie aanmelding activiteiten)

Kosten: € 20,- (leden G&B Emmen en hun partner) | € 22,50 (niet-leden) incl. materialen en koffie/thee met wat lekkers

Kerstbloemschikken Ureterp

Noord Nederlands Bloemschik Evenement 9 maart 2024

We mogen weer 2 nieuwe leden welkom heten: Mw. J.P. Rosie-Postema uit Emmen en mw. T. Schuiling-Zandvoort uit Aalden. Binnenkort hopen we nader met u kennis te maken tijdens een van onze verenigingsactiviteiten.