Nieuwsbrief mei 2024

We kunnen weer genieten van het sprankelend groen van onze lentetuinen, maar ja, we moeten het wel delen met de slakken...

Het Open Tuinen Carroussel Drenthe begint op 11 en 12 mei a.s. De tuinen die zich al hebben opgegeven worden voorgesteld op onze website: klik hier. Maar U kunt zich nog opgeven: klik hier.

Onze Avondexcursie naar Park Graveland op 8 mei a.s. gaat door en de Dagexcursie naar Friesland is bijna volgeboekt! Er kan nog 1 persoon bij (dus u kunt zich nog opgeven, maar vol is vol).

Alle informatie over onze activiteiten vindt u op de website (klik hier) en voor de laatste informatie over tuinieren kunt u zoals altijd terecht op de landelijke website van Groei en Bloei (klik hier). Hier kunt u zich ook abonneren op hun maandelijkse nieuwsbrief.

We zijn inmiddels weer voorbereidingen aan het treffen voor het programma van volgend jaar. Als u nog wensen of leuke ideeen hebt, laat het ons dan weten!

OPEN TUINEN CARROUSEL DRENTHE 2024

Het Buitengasthuis Meppen

Het eerste open tuinen weekend van de Open Tuinen Carrousel Drenthe komt er weer aan: Op zaterdag 11 en zondag 12 mei openen meer dan 30 tuinen in Drenthe de tuinhekken voor het publiek. De toegang is gratis en in veel tuinen is het ook mogelijk om een kopje koffie of thee te verkrijgen (eventueel tegen een kleine vergoeding).

Op onze website stellen de deelnemers van onze afdeling zich even voor: klik hier

De tuineigenaren verwelkomen u graag in hun tuin en staan klaar om eventuele vragen te beantwoorden of om gewoon een gezellig praatje te maken.

Op www.opentuinencarrouseldrenthe.nl/voorjaarstuinen kunt u zien welke tuinen van de andere afdelingen dit weekend ook geopend zijn.

Zelf meedoen met één van de open tuinen weekenden? Dat kan ook nog steeds. Aanmelden kan via www.opentuinencarrouseldrenthe.nl/aanmelden. Op die manier hebben we gelijk alle gegevens die we nodig hebben.

Tuingroepjes

15-4-2024 Afgelopen najaar deed ik een oproep in de nieuwsbrief voor deelname aan een nieuw te vormen tuingroep, die bij elkaar de tuin gaat bekijken zonder dat dit een opgeruimde mooie tuin hoeft te zijn.

Dit voorjaar zijn 2 tuingroepjes van start gegaan. In deze groepjes (van ongeveer 6 personen) gaan we gedurende dit tuinseizoen elkaars tuin bekijken onder het genot van een kopje koffie. De eerste bijeenkomst was in beide groepen erg geslaagd. We hadden mooi weer en hebben heel wat over een weer over onze tuinen gesproken. Tijdens het rondje door onze tuin kon ik problemen die wij ondervinden met de tuin voorleggen aan de groep: de zandgrond en droogte waar we mee te maken hebben, de mispelboom die aan het afsterven is en wat we dan op die plek in de tuin kunnen doen en de vraag hoe regelen jullie de verzorging van de tuin als je wat langer met vakantie gaat?

Al met al waren het heel geslaagde bijeenkomsten en kijken we uit naar het volgende bezoek bij een andere tuin-collega uit onze groep!

Hartelijke groet, Marion van Beek.

ACTIVITEITEN ANDERE AFDELINGEN

Meppel:

NIEUWE LEDEN

We mogen weer 1 nieuw lid welkom heten: mw.A.M. de Vries uit Emmer-Compascuum. Binnenkort hopen we nader met u kennis te maken tijdens een van onze verenigingsactiviteiten.