Nieuwsbrief

We beginnen het jaar altijd met goede voornemens: Jolande Schoemaker heeft een heel leesbaar en nuttig boekje gemaakt over een tuinreservaat, waarin u kunt lezen hoe onze tuin er voor de toekomst  uit zal (moeten) komen te zien.  Klik hier .

In deze nieuwsbrief geven we u verder een overzicht van de activiteiten voor het komende halfjaar. Bovendien een uitnodiging voor het NNBE in Ureterp. En U kunt zich nog opgeven voor de 2e helft van de cursus Bloem & Design voor 15 januari a.s.

Cursus Bloem & Design 2024

De cursus Bloem & Design is alweer in volle gang. Tot 15 januari kunt u zich nog opgeven voor de 3 resterende lessen van de cursus. Als u alleen deelneemt aan deze 3 lessen in 2024 dan zijn de kosten resp. € 45 en € 60.

Alle informatie over deze cursus vindt u op de website (klik hier)

Laatste aankondiging: op bezoek in andermans tuin

Lieve tuinvrienden/leden van Groei en Bloei Emmen,

Voor het komende seizoen willen we proberen om een tuingroepje samen te stellen die in 2024 elkaars tuinen gaan bekijken met een kopje koffie/thee erbij. Je tuin openstellen voor een open tuinen dag is voor velen van ons een stap te ver maar als ik voor mezelf spreek ben ik wel nieuwsgierig naar andermans tuin en vind het ook leuk om over de tuin te praten. Maar zo’n open dag is voor mij een brug te ver. Je kunt vaak veel van elkaar leren en je zou ook problemen waar je tegenaan loopt kunnen delen. Wie doet er mee?

Het idee is een groepje van ongeveer 6 deelnemers. We maken van mei tot oktober afspraken bij de verschillende deelnemers in de tuin. Dit kan ook op een avond. In het najaar zijn we bij iedereen in de tuin geweest en kijken we of en hoe we verder gaan. (klik hier voor de website)
Als je mee wilt doen dan kun je je uiterlijk 22 januari a.s. opgeven bij Marion van Beek. Stuur een mail naar marionvanbeek50@gmail.com onder vermelding van je naam, adres en e-mailadres. Ik ga er dan vanuit dat je er mee akkoord gaat dat ik de e-mailadressen deel met de andere deelnemers.
Groeten, Marion van Beek-Bloemendal

Ledenvergadering 20 februari 2024

Alle informatie vindt u op onze website (klik hier).

Na afloop een lezing van Jan van Duinen over insecten.

Lezing Alie Stoffers: mooi moestuinieren 7 maart 2024

Na de schitterende lezing van vorig jaar over borders geeft Alie Stoffers op 7 maart 2024 weer een lezing bij ons, dit keer over moestuinieren. Alle informatie over deze lezing vindt u op de website (klik hier).

Noord Nederlands Bloemschikevenement 9 maart 2024: een hele dag genieten in Ureterp

Een heerlijke dag bezig zijn met bloemschikken, dat is het doel van het NNBE. 's Ochtends van 10.00 tot 12.00 gaan alle deelnemers een werkstuk maken met materiaal dat ter plekke wordt uitgereikt. Voor verdere informatie: klik hier.

Cursus moestuinieren voor beginners

Op zaterdag 17 februari, 23 maart, 20 april en 11 mei 2024 van 14.00 tot 16.30 uur wordt er weer een cursus moestuinieren voor beginners gehouden.

Locatie: Theorie lessen: Facet Klazienaveen, praktijk lessen worden gegeven in de tuin van de fam. Schoemaker in Nieuw-Dordrecht

U kunt zich nog opgeven. De cursus van vorig jaar was meer dan volgeboekt, dus wacht u niet te lang!

Meer informatie vindt u op de website (klik hier).

Paasworkshop 23 maart 2024

Alle informatie vindt u op de website. (Klik hier)

Planten- en zadenruilbeurs 20 april 2024

Alle informatie vindt u op de website (klik hier)

Open Tuinen Carrousel Drenthe

Het open tuinen carrousel begint op 11 en 12 mei 2024 met het Voorjaarstuinenweekend. U kunt zich vanaf februari opgeven als u uw tuin wilt openen voor het publiek.

Alle informatie vindt u op de website van het Open tuinen carrousel (opentuinencarrouseldrenthe.nl) en op onze website (klik hier).

Avondexcursie Park Graveland 15 mei 2024

Alle informatie vindt u op de website. Klik hier.

Dagexcursie Friesland 22 juni 2024

Alle informatie vindt u op de website. Klik hier.

We mogen weer 4 nieuwe leden welkom heten: mw.Okken uit Valthe, mw. Ramakers-vdKar uit Erica, mw. Popken uit Noord-Sleen en mw. Hunse uit Emmen. Binnenkort hopen we nader met u kennis te maken tijdens een van onze verenigingsactiviteiten.