Nieuwsbrief oktober 2021

Op het moment dat ik dit schrijf regent het buiten. Tijd om een extra trui aan te trekken, want het is nog niet nodig om de kachel hoger te zetten:  we houden wat meer rekening met ons milieu tegenwoordig. En als de regen weer voorbij is, gaan we de tuin weer voorbereiden op de winter en genieten ondertussen nog even van de bijzondere kleuren van de herfst.

We hebben inmiddels het nieuwe tuinseizoen geopend bij Tropisch Weerdinge en in de prachtige tuin van Paul en Ronald. De belangstelling voor de ledenvergadering viel een beetje tegen, maar we hopen dat we dit najaar toch weer gewoon door kunnen gaan met onze activiteiten als we een beetje rekening met elkaar houden en rekenen weer op uw komst. Voor de goede orde hebben we een coronacheck toegevoegd die nog op al onze activiteiten van toepassing is.

Voor meer informatie over tuinen kunt u altijd terecht op de site van Groei & Bloei .

En tenslotte: als u zelf iets wilt meedelen in de nieuwsbrief van november dan ontvangen wij uw bijdrage graag voor 1 november a.s. op webemmengroei@gmail.com. De nieuwsbrief komt in de eerste week van iedere maand uit.

Planten- en zadenruilbeurs

Wij willen u nog graag even herinneren aan de planten- en zadenruilbeurs komende zaterdag. Dit heeft uitgebreid in de nieuwsbrief van augustus gestaan. Let op: deze keer moet u in Emmer-Erfscheidenveen, Kanaal A NZ 16 zijn.

Ook mensen die geen lid zijn van Groei & Bloei zijn van harte welkom!

Bent u verhinderd op deze dag, dan kunt u ook plantjes ruilen op de website.

Lezing Olga van Ekelenburg

Eindelijk kunnen we weer een lezing organiseren: op 20 oktober a.s. zal Olga van Ekelenburg in Emmen aanwezig zijn met slingers van de tuin.

Meld u zich nog wel even aan met ons aanmeldingsformulier- indien mogelijk ruim van tevoren, zodat we kunnen zien hoeveel mensen wij kunnen verwachten.

Workshops

Op de ledenvergadering kwam het verzoek om meer aandacht voor workshops te geven. Daarom willen we graag van u weten of er bij de leden belangstelling bestaat voor een bepaalde workshop. Ook als u zelf een workshop wilt gaan geven, dan horen wij dat graag.

Graag ontvangen wij uw ideeen op info@emmen.groei.nl, dan gaan wij kijken of wij hier iets mee kunnen.

Er zijn overigens nog enkele plaatsen beschikbaar voor de cursus Bloem & Design. U kunt zich nog opgeven.

In september hebben wij de heer W. Sok uit Nieuw-Dordrecht als nieuw lid ingeschreven.

We hopen hem binnenkort te ontmoeten op een van onze verenigingsactiviteiten.

Maar nog altijd houden we iets meer rekening met elkaar: