Excursie Park Graveland - 8 mei 2024

Park Graveland is een weelde aan Rhododendrons die al in maart zijn eerste bloemen tentoonstelt. U ziet hier meer dan 500 van de mooiste soorten die zij voor u hebben verzameld in binnen- en buitenland en ook komen er ieder jaar weer nieuwe soorten bij.

Het park is onderverdeeld in een bostuin met eikenbomen en diverse inheemse loofbomen zoals lijster- bes, hazelaar, els en esdoorn. Hier tussen staan de grote hybride Rhododendrons zoals de catawbiense en de poticum soorten.

In het dennenbos staan de species. Dit zijn bijzondere, meestal wilde soorten met opvallende bladeren en blommen.
Ook is er een coniferen tuin. Hier staan naast de verschillende soorten Dwergconiferen de Rhododendron yakushimanum en Azalea japonica; dit zijn laagblijvende soorten die men vooral kan toepassen in de kleine tuin.

Vele staan op kleur bij elkaar of in een groep zoals de Hybriden en de Azalea soorten. In mei bloeien de meeste Rhododendrons, dus dat is het beste moment om te gaan kijken in Park Graveland van Jan Graveland.

En heeft u iets gezien wat u beslist ook zelf in de tuin wilt? Dat kan, want Jan heeft niet alleen een prachtige parktuin, maar ook een kwekerij met verkoop.
En uiteraard gaat dat samen met deskundig advies over de beste standplaats.

Locatie: Drijberseweg 23, Wijster

Vervoer: u reist met eigen vervoer

Datum: 8 mei 2024

Tijdstip: 19.00 uur aanwezig